Toggle navigation
Faglighed med et smil

Faglighed med et smil

Hos KursusCenter Syd finder du AMU- og efteruddannelseskurser inden for mange forskellige fagområder

Forebyggelse af svind / Konflikthåndtering

Hold

12-01-2026
Forebyggelse af svind / Konflikthåndtering
fag 49684: Deltageren kan identificere butikkens svind og svindkilder, f.eks. tyveri, brækagevarer, administrative fejl som optællings- og indtastningsfejl mv. Deltageren har kendskab til hvordan svind påvirker butikkens økonomiske resultat, herunder indtjening, vareforbrug, dækningsbidrag og årets resultat. Deltageren kan udarbejde svindhandlingsplaner indeholdende konkrete handlinger med henblik på forebyggelse og optimering af butikkens svind. Deltageren kan desuden kommunikere disse handlinger til kolleger og medarbejdere. fag 45389: Deltageren kan håndtere vanskelige under ved at anvende teknikker til konflikthåndtering.Deltageren kan med kendskab til kropssprogets betydning forbedre situationen i forhold til opstået konflikt i kundesituationer. Deltageren kan klare vanskelige kundesituationer gennem brug af konstruktive kommunikationsværktøjer. Deltageren kan genkende forskellige kundetyper og forstå, hvordan de skal tackles i forhold til god kundeservice. Deltageren kan, ud fra
Mommark Mommarkvej 374 6470 Sydals
2 dage Daghold
Info om fag

Målgruppe: Kurset retter sig mod salgsmedarbejdere i detailhandlen, der har begrænset erfaring inden for svind, svindkontrol og svindbekæmpelse.

Beskrivelse: Deltageren kan identificere butikkens svind og svindkilder, f.eks. tyveri, brækagevarer, administrative fejl som optællings- og indtastningsfejl mv.

Deltageren har kendskab til hvordan svind påvirker butikkens økonomiske resultat, herunder indtjening, vareforbrug, dækningsbidrag og årets resultat.

Deltageren kan udarbejde svindhandlingsplaner indeholdende konkrete handlinger med henblik på forebyggelse og optimering af butikkens svind. Deltageren kan desuden kommunikere disse handlinger til kolleger og medarbejdere.

Fagnummer: 49684 Forebyggelse af svind og tab i detailhandlen Varighed 1 dag AMU-pris: DKK 214,00 Uden for målgruppe: DKK 815,15

Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod AMU-målgruppen. Dvs. personer med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveauet.

Beskrivelse: Salgsmedarbejderen kan håndtere vanskelige kunder ved at anvende teknikker til konflikthåndtering.

Salgsmedarbejderen kan med kendskab til kropssprogets betydning forbedre situationen i forhold til opstået konflikt i kundesituationer.

Salgsmedarbejderen kan klare vanskelige kundesituationer gennem brug af konstruktive kommunikationsværktøjer.

Salgsmedarbejderen kan genkende forskellige kundetyper og forstå, hvordan de skal tackles i forhold til god kundeservice.

Salgsmedarbejderen kan, ud fra kendskabet til egne styrker og begrænsninger, vurdere hvornår en konflikt er uundgåelig og kender teknikker til at håndtere konflikter, der ikke umiddelbart kan løses.

Fagnummer: 45389 Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen Varighed 1 dag AMU-pris: DKK 214,00 Uden for målgruppe: DKK 815,15 Er på følgende regionale positivlister: 6 Ugers Østjylland Sydjylland