Toggle navigation
Faglighed med et smil

Faglighed med et smil

Hos KursusCenter Syd finder du AMU- og efteruddannelseskurser inden for mange forskellige fagområder

Kommunikation og feedback i administrativt arbejde

Hold

17-11-2025
Kommunikation og feedback i administrativt arbejde
Dette hold bliver samlæst med elever på vores erhvervsuddannelse. Kommunikation og feedback i administrativt arbejde. Efter uddannelsen kan deltageren lægge en strategi for forskellige typer samtaler med kunder borgere og kolleger. Herunder anvende relevante kommunikationsteknikker og give konstruktiv feedback. Skriftlig kommunikation - sprog og sprogbrug. Efter uddannelsen kan deltageren ud fra sit kendskab til sprogets grammatiske opbygning kommunikere i et korrekt formuleret og letlæseligt sprog. Desuden ved deltageren hvor der findes inspiration i forbindelse med korrekt skriftlig formulering. Samtalestyring i kundekontaktfunktioner. Efter uddannelsen kan deltageren udføre en bevidst styring af indgående og udgående samtaler og anvende korrekte teknikker i telefonsamtalen med kunden, også i stressede situationer og ved ydre påvirkninger. AMU fagene afsluttes med en prøve.
Mommark Mommarkvej 374 6470 Sydals
5 dage Daghold Garantikursus
Info om fag

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til personer i faglærte og ufaglærte jobs, som arbejder med eller ønsker at arbejde med borger- og kundekontakt knyttet til det administrative arbejde.

Beskrivelse: Deltageren kan sætte rammer og lægge en strategi for forskellige typer samtaler med kunder, borgere og kolleger, fx vejlednings- og rådgivningssamtaler. Deltageren kan anvende et sprogbrug tilpasset samtalens formål og hermed bidrage til en effektiv opgave- og problemløsning. Herunder kan deltageren aflæse kropssprog, anvende aktiv lytning og relevante spørgeteknikker samt give konstruktiv feedback, sådan at de administrative kommunikative opgaver løses bedst muligt.

Fagnummer: 47297 Kommunikation og feedback i administrativt arbejde Varighed 1 dag AMU-pris: DKK 214,00 Uden for målgruppe: DKK 815,15

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre virksomheder, der arbejder med eller ønsker at arbejde med kundekontakt via telefonen.

Beskrivelse: Deltageren kan i kundekontaktfunktionen udføre en bevidst styring af indgående og udgående samtaler og anvende korrekte teknikker i telefonsamtalen med kunden, også i stressede situationer og ved ydre påvirkninger. Samtidig bliver deltageren bevidst om samtalens inddeling i faser og kan identificere elementerne i samtalen samt udvælge og anvende de relevante kommunikationsværktøjer korrekt.

Fagnummer: 47250 Samtalestyring i kundekontaktfunktioner Varighed 2 dage AMU-pris: DKK 428,00 Uden for målgruppe: DKK 1.370,30 Er på følgende regionale positivlister: Sydjylland

Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere i større eller mindre virksomheder, der arbejder med skriftlig kommunikation.

Beskrivelse: Deltageren kan i forbindelse med varetagelse af administrative funktioner skrive på et retskrivningsmæssigt og grammatisk korrekt dansk og bruge sproget til at formulere veldisponerede, forståelige og målrettede tekster.
Deltageren kan benytte AI som værktøj til at formulere tekster og forholde sig kritisk til de forslag, der fremkommer og anvende AI under overholdelse af GDPR-regler.
Deltageren har desuden kendskab til kilder om sproglige udviklinger med henblik på at have opdateret viden om sproget og sprogbrug.

Fagnummer: 22487 Skriftlig kommunikation - sprog og sprogbrug Varighed 2 dage