Hold
Målgruppe: Kurset retter sig mod AMU-målgruppens ledere i større eller mindre virksomheder, samt andre medarbejderprofiler med de til kurset svarende uddannelsesbehov.
Beskrivelse: Deltageren kan anvende budgettet som ledelsesværktøj, kende forskel på de forskellige budgettyper inden for eget arbejdsområde og formidle relevant budgetinformation til medarbejdere og andre interessenter. Deltageren har fået en forståelse for sammenhængen mellem budgettet og det faktiske regnskab, virksomhedens økonomi og forretningsudvikling. Deltageren kan på et operativt niveau anvende budgettet som et styringsredskab i sit ansvarsområde.
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til salgs- og servicemedarbejderen i detailhandlen, der har begrænset erfaring inden for økonomi og budgettering.
Beskrivelse:
Deltageren kan opstille og arbejde med et resultatbudget, på såvel afdelingsniveau som butiksniveau, fx via regneark med nøgletal, procenter og simple formler.
Deltageren kan gennem budgetteringsprocessen vurdere, hvilken effekt ændringer i budgetforudsætningerne vil få på driftsresultatet.
Deltageren kan gennemføre budgetopfølgning og vurdere budgetafvigelser.
Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere i større eller mindre detailhandelsbutikker.
Beskrivelse:
Deltageren kender principperne kundestrøm, Store-, Catagory- og Spacemanagement og med udgangspunkt i disse kan de planlægge vareopstillinger og vareeksponeringer. Deltageren kan analysere og vurdere alternative vareopstillingers indflydelse på varesalg, bruttoavance og omsætningshastighed, fx via andelsmetoden, bidragsmetoden eller kvadratanalysen.
Deltageren kan ydermere foretage beregninger af forskellige vareopstillingers konsekvenser for varesalg, bruttoavance og omsætningshastighed.
Deltageren kan fremlægge planerne såvel visuelt som mundtligt.
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til salgs- og servicemedarbejdere i detailvirksomheder. Målgruppen er primært medarbejdere, der har erfaring med salgsarbejde.
Beskrivelse:
Deltageren kan fastlægge mål for det personlige salg med udgangspunkt i butikkens strategi eller indsatsområder, eksempelvis indenfor omsætning, bruttoavance, antal ekspeditioner, basket size og hitrate.
Deltageren kan efterfølgende følge op på egne fastlagte mål.
Deltageren kan videndele sine erfaringer med fastsættelse af mål, og planlægge samme effekt generelt for butikken.
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til salgs- og servicemedarbejdere i detailvirksomheder. Deltageren har lidt eller nogen erfaring med at arbejde med koncepter.
Beskrivelse:
Deltageren kan med udgangspunkt i butikkens fastlagte koncept opbygge og gennemføre det daglige salgsarbejde i butikken, så der opleves en sammenhæng og ensartethed i forhold til virksomhedens koncept. Deltageren har i den forbindelse kendskab til butiks- og delkoncepter.
Deltageren ved, hvordan et koncept opbygges og vedligeholdes eksempelvis inden for kundebetjening, sortimentssammensætning og placering, visual merchandising, markedskommunikation, og hvordan disse koncepter anvendes til at understøtte butikkens profil.
Deltageren kender vigtigheden af at følge et virksomhedskoncept, og kan gennem sit arbejde bidrage til, at butikken når de fastsatte salgsmål.
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til salgs- og servicemedarbejdere, der arbejder i detailvirksomheder. Deltageren har begrænset eller ingen erfaring inden for personligt salg.
Beskrivelse:
Deltageren kan i sit daglige arbejde varetage kundekontakten i en salgssituation.
Deltageren kan anvende forskellige salgsteknikker, der benyttes i en struktureret personlig salgssamtale, eksempelvis spørgeteknik, behovsanalyse og argumentationsteknik.
Deltageren kan yde efterservice og behandle eventuelle klager i forhold til gældende lovgivning.
Målgruppe: Salgs- og servicemedarbejdere der arbejder i detailvirksomheder.
Beskrivelse:
Deltageren kan arbejde systematisk og struktureret med de arbejdsopgaver og rutiner der sikrer, at butikken er “salgsklar” herunder, at avisvarer sættes op den rigtige dag, at manglende leveringer eller udsolgtsituationer er dækket ved erstatningsvarer eller at varerne er opbevaret korrekt mv.
Deltageren kan i sit daglige arbejde koble butikskonceptet til de fastlagte rytmer og rutiner på en måde, så butikken fremstår spændende, inspirerende og højaktuel, for derved at skabe mest muligt salg.
Deltageren kan forstå nødvendigheden af effektivitet i form af rutiner i butikkens koncept for at sikre butikkens profil og så det sker i en rytme, der virker bedst for deltageren selv og butikken.