Personlig udvikling og nye muligheder: Kursister tager næste skridt i servicebranchen
Hvordan skaber man vejen til job i en branche, hvor relationer, kommunikation og service er i højsædet? Det spørgsmål har deltagerne på kurset "Klar til Kundeservice og Turisme" arbejdet intensivt med gennem det seneste forløb hos KursusCenter Syd.
Hvordan skaber man vejen til job i en branche, hvor relationer, kommunikation og service er i højsædet? Det spørgsmål har deltagerne på kurset Klar til Kundeservice og Turisme arbejdet intensivt med gennem det seneste forløb hos KursusCenter Syd.
Kurset, der er udviklet i samarbejde med Jobcenter Sønderborg, er målrettet ledige borgere, som ønsker at styrke deres personlige og faglige kompetencer med henblik på job inden for service- og turismesektoren.
Én af deltagerne, Dorthe, har allerede fået job på Nordborg Resort og fortæller:
“Jeg havde ikke de største forventninger, men er blevet positivt overrasket. Underviserne har været engagerede, og vi har flyttet os – både fagligt og personligt. Det har været rart at få genopfrisket kundeservicebegreberne og få blik for, hvad vi kan.”
Fra personprofil til professionel fremtræden
I løbet af kurset har deltagerne fået indblik i, hvordan deres egne ressourcer og motivation kan bringes i spil i en professionel sammenhæng. De har blandt andet arbejdet med:
• Personprofilanalyse (DISC)
• Individuelle mål og handlingsplaner
• Professionel kommunikation og gæstebetjening
• Konflikthåndtering og samarbejde i teams
• Mersalg og kundeservice i praksis
Undervisningen har både haft fokus på det individuelle og det praksisnære – og været tilrettelagt med henblik på at skabe konkret jobparathed.
Event med jobcenter og personlige præsentationer
Kurset blev afsluttet med et fælles event, hvor deltagerne havde inviteret jobrådgivere og mentorer fra Jobcenter Sønderborg. Her fortalte deltagerne om deres læring og udvikling – og ikke mindst om deres visioner for fremtiden.
Samarbejde der skaber resultater
Hos KursusCenter Syd er der stor tilfredshed med forløbet:
“Vi oplever, at den rette kombination af personlig udvikling, praktiske værktøjer og et tæt samarbejde med jobcenteret skaber reelle resultater for deltagerne. Det styrker både selvtillid og beskæftigelsesmuligheder,” fortæller teamleder Helle Jørgensen.
KursusCenter Syd ser frem til at gentage succesen og tilbyde flere målrettede forløb, der bygger bro til arbejdsmarkedet – og støtter mennesker i at tage næste skridt.
Kurset, der er udviklet i samarbejde med Jobcenter Sønderborg, er målrettet ledige borgere, som ønsker at styrke deres personlige og faglige kompetencer med henblik på job inden for service- og turismesektoren.
Én af deltagerne, Dorthe, har allerede fået job på Nordborg Resort og fortæller:
“Jeg havde ikke de største forventninger, men er blevet positivt overrasket. Underviserne har været engagerede, og vi har flyttet os – både fagligt og personligt. Det har været rart at få genopfrisket kundeservicebegreberne og få blik for, hvad vi kan.”
Fra personprofil til professionel fremtræden
I løbet af kurset har deltagerne fået indblik i, hvordan deres egne ressourcer og motivation kan bringes i spil i en professionel sammenhæng. De har blandt andet arbejdet med:
• Personprofilanalyse (DISC)
• Individuelle mål og handlingsplaner
• Professionel kommunikation og gæstebetjening
• Konflikthåndtering og samarbejde i teams
• Mersalg og kundeservice i praksis
Undervisningen har både haft fokus på det individuelle og det praksisnære – og været tilrettelagt med henblik på at skabe konkret jobparathed.
Event med jobcenter og personlige præsentationer
Kurset blev afsluttet med et fælles event, hvor deltagerne havde inviteret jobrådgivere og mentorer fra Jobcenter Sønderborg. Her fortalte deltagerne om deres læring og udvikling – og ikke mindst om deres visioner for fremtiden.
Samarbejde der skaber resultater
Hos KursusCenter Syd er der stor tilfredshed med forløbet:
“Vi oplever, at den rette kombination af personlig udvikling, praktiske værktøjer og et tæt samarbejde med jobcenteret skaber reelle resultater for deltagerne. Det styrker både selvtillid og beskæftigelsesmuligheder,” fortæller teamleder Helle Jørgensen.
KursusCenter Syd ser frem til at gentage succesen og tilbyde flere målrettede forløb, der bygger bro til arbejdsmarkedet – og støtter mennesker i at tage næste skridt.