Hold
Målgruppe: Uddannelsen henvender sig til medarbejdere og iværksættere inden for detailhandlen.
Beskrivelse:
Deltageren kan gennemføre forhandlinger med kunder i salgssituationer eksempelvis med afsæt i virksomhedens idé og profil samt salgs- og servicepolitik med det formål at skabe langvarige kundeforhold og på sigt øget omsætning og indtjening.
Deltageren kan planlægge og gennemføre forhandlinger med leverandører i forbindelse med indkøbssituationen med det formål at skabe langvarige leverandørforhold og på sigt øget omsætning og konkurrencedygtige indkøbsbetingelser.
Deltageren kan identificere forhandlingssituationen dens faser og kan anvende forhandlingsteknikker i serviceprocesser.
Målgruppe: Kurset retter sig mod AMU-målgruppens ledere, der arbejder med salgsledelse. Lederne i målgruppen har en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveau.
Beskrivelse:
Deltageren kan ud fra sit job som salgsleder opstille relevante resultatmål mellem personlige motiver, afdelingens interesse og virksomhedens interesser.
I jobfunktionen indgår:
Grundlæggende metoder til at fremme medarbejdernes motivation, aktivitetsniveau og resultatskabelse
Optimering af målopfyldelse på både kort og langt sigt
Nedbrydning af resultatmål til operationelle aktiviteter og handlinger
Sikring af sammenhæng mellem resultatmål og aktivitetsindsats
Vurdering af effekt af forskellige salgsmetoder