Toggle navigation
Faglighed med et smil

Faglighed med et smil

Hos KursusCenter Syd finder du AMU- og efteruddannelseskurser inden for mange forskellige fagområder

Styring af butikkens nøgletal

Hold

27-04-2026
Styring af butikkens nøgletal
Modul 4 på Bilsælgertraineeuddannelsen. Styring af butikkens nøgletal, 46473. Reklamationshåndtering, 44478. Mersalg i butikken, 46128. Efter uddannelsen kan deltageren arbejde med salgs- og driftsoptimering ud fra relevante økonomiske nøgletal. Deltageren kan finde relevante indsatsområder og udarbejde handlingsplaner for salgs- og indtjeningsoptimering. Reklamationshåndtering. Deltageren kan give kunden korrekt og serviceorienteret information om forbrugerrettigheder m.v. ved køb af varer og kan håndtere en efterfølgende reklamation fra kunden. Mersalg i butikken. Efter uddannelsen kan deltageren i salgssituationen anvende teknikker til mersalg. Deltageren bliver bevidst om kundens behov og kan gennem sit engagement give kunden en god oplevelse og opnå et mersalg til butikken. AMU fagene afsluttes med en prøve.
Mommark Mommarkvej 374 6470 Sydals
5 dage Daghold
07-09-2026
Styring af butikkens nøgletal
Modul 4 på Bilsælgertraineeuddannelsen. Styring af butikkens nøgletal, 46473. Reklamationshåndtering, 44478. Mersalg i butikken, 46128. Efter uddannelsen kan deltageren arbejde med salgs- og driftsoptimering ud fra relevante økonomiske nøgletal. Deltageren kan finde relevante indsatsområder og udarbejde handlingsplaner for salgs- og indtjeningsoptimering. Reklamationshåndtering. Deltageren kan give kunden korrekt og serviceorienteret information om forbrugerrettigheder m.v. ved køb af varer og kan håndtere en efterfølgende reklamation fra kunden. Mersalg i butikken. Efter uddannelsen kan deltageren i salgssituationen anvende teknikker til mersalg. Deltageren bliver bevidst om kundens behov og kan gennem sit engagement give kunden en god oplevelse og opnå et mersalg til butikken. AMU fagene afsluttes med en prøve.
Mommark Mommarkvej 374 6470 Sydals
5 dage Daghold
25-01-2027
Styring af butikkens nøgletal
Modul 4 på Bilsælgertraineeuddannelsen. Styring af butikkens nøgletal, 46473. Reklamationshåndtering, 44478. Mersalg i butikken, 46128. Efter uddannelsen kan deltageren arbejde med salgs- og driftsoptimering ud fra relevante økonomiske nøgletal. Deltageren kan finde relevante indsatsområder og udarbejde handlingsplaner for salgs- og indtjeningsoptimering. Reklamationshåndtering. Deltageren kan give kunden korrekt og serviceorienteret information om forbrugerrettigheder m.v. ved køb af varer og kan håndtere en efterfølgende reklamation fra kunden. Mersalg i butikken. Efter uddannelsen kan deltageren i salgssituationen anvende teknikker til mersalg. Deltageren bliver bevidst om kundens behov og kan gennem sit engagement give kunden en god oplevelse og opnå et mersalg til butikken. AMU fagene afsluttes med en prøve.
Mommark Mommarkvej 374 6470 Sydals
5 dage Daghold
09-03-2026
Styring af butikkens nøgletal
Modul 4 på Bilsælgertraineeuddannelsen. Styring af butikkens nøgletal, 46473. Reklamationshåndtering, 44478. Mersalg i butikken, 46128. Efter uddannelsen kan deltageren arbejde med salgs- og driftsoptimering ud fra relevante økonomiske nøgletal. Deltageren kan finde relevante indsatsområder og udarbejde handlingsplaner for salgs- og indtjeningsoptimering. Reklamationshåndtering. Deltageren kan give kunden korrekt og serviceorienteret information om forbrugerrettigheder m.v. ved køb af varer og kan håndtere en efterfølgende reklamation fra kunden. Mersalg i butikken. Efter uddannelsen kan deltageren i salgssituationen anvende teknikker til mersalg. Deltageren bliver bevidst om kundens behov og kan gennem sit engagement give kunden en god oplevelse og opnå et mersalg til butikken. AMU fagene afsluttes med en prøve.
Mommark Mommarkvej 374 6470 Sydals
5 dage Daghold
Info om fag

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til salgs- og servicemedarbejdere der arbejder i detailvirksomheder. Målgruppen er primært medarbejdere der har nogen erfaring med personligt salg.

Beskrivelse: Deltageren kan i salgssituationen anvende spørgeteknikker for at afdække kundens latente købsbehov og derved skabe mersalg.

Deltageren kan gennem engagement og på baggrund af sin produktviden foreslå kunden en optimal løsning, som giver kunden en positiv købsoplevelse og skaber mersalg til butikken.

Fagnummer: 46128 Mersalg i butikken Varighed 2 dage AMU-pris: DKK 428,00 Uden for målgruppe: DKK 1.370,30 Er på følgende regionale positivlister: Sydjylland Sjælland Midtjylland

Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod AMU-målgruppen. Dvs. personer med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveauet.

Beskrivelse: Deltageren kan give kunden korrekt og serviceorienteret information om forbrugerrettigheder m.v. ved køb af varer og kan håndtere en efterfølgende reklamation fra kunden.

Jobfunktionen kræver at deltageren har viden om:
- Kundens krav i forbindelse med en reklamation
- Forskellen mellem reklamationsret, garanti og tillægsforsikringer
- Købelovens bestemmelser og reklamationsret
- Hvordan man bl.a. via elektroniske søgesystemer opdaterer sin viden om gældende regler på området.

Fagnummer: 44478 Reklamationshåndtering Varighed 1 dag AMU-pris: DKK 214,00 Uden for målgruppe: DKK 815,15 Er på følgende regionale positivlister: Midtjylland

Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til salgs- og servicemedarbejderen i detailhandlen, der har begrænset erfaring inden for økonomi, regnskab og nøgletal.

Beskrivelse: Deltageren kan i forbindelse med salgs- og driftsoptimering udregne og anvende relevante økonomiske nøgletal, eksempelvis salgsindeks, bruttoavance og omkostningsprocenter.
Deltageren kan identificere forskellige økonomiske indsatsområder, såvel som enkeltstående varenumre, en varegruppe som på afdelings- og butiksniveau.
Deltageren kan udarbejde relevante økonomiske handlingsplaner og tilrettelægge arbejdsopgaver herefter.

Fagnummer: 46473 Styring af butikkens nøgletal Varighed 2 dage AMU-pris: DKK 428,00 Uden for målgruppe: DKK 1.370,30